BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 3, 2011

Segmen IQ ANDA


fuh..da lame aku x...menguji minda aku nih..almaklum lah..dah abes skola...dah berkarat da otak aku nih..

k..so aku nk bg jwpn r kpd soklan tuh

SOALAN SATU : 1 jwpnnYA A = 9 , B = 2

Aku bg la sebabnya sekali..mana la thu kalo pencipta kuiz nih xpuas aty ngn jwapan aku...

cara nak solve : tambah semua no setiap row..dia akn dapat jawapan 15,16,17..cantikkan no nya..berturut2..kita tengok yang row ke tiga..jumlahnya adalah 17 ditolak pada no rownya..17 - 5 -3 = 9.. n seterusnya cara kira yang sama tuk jawapan bagi huruf B

SOALAN DUA : JAWPANYA ADALAH E) "DRAM"

SEBABNYA ..Clarinet,Saxophone,Bassoon,Oboe adalah alat music yang dimainkan dengan cara meniup..dram mana ade tiup2 ne...n then why "dram"?? bkn "drum" kew? haha

SOALAN TIGA : JAWAPANYA DALAM PETAK KOSONG TUH ADALAH A DAN O..

kalo digabungkan akan jadi satu ayat iaitu ALMOST yang merupakan perkataan BI

kalo slh..tak thu lah plak..ahha

so aku nak tag dekat..





7 comments:

efa said...

hikhik :D thanks sb join :)bgusnya ada penerangan sekali

Encik Blogger said...

tahniah sebab menang..

dean said...

mceh

efa said...

dean mai tgk sini esok kami akan mula hantar maaf la yea lamabat plak T__T sorry
http://efashi.blogspot.com/2011/04/esok-akan-dihantar.html

dean said...

k..i wait

fasya said...

kat mane link soalannye?

dean said...

fasha : adelew