BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 30, 2011

no~

NO WOMEN NO CRY..
NO WOMEN NO TRY,,
NO WOMEN IN MY NOW LIFE
BUT IN MY FUTURE LIFE...


NO SAD..
NO ANGRY
NO DISSAPOINTED
BUT SHOULD BE STRONG..
WITHOUT WOMEN


WOMEN IS A COMPLICATED
BUT I LIKE THAT WOMEN..
SHE IS ALWAYS BESIDE ME
ANYTIME....

Tuesday, January 25, 2011

alhamdullilah

badan sudah bertambah ciat...hehe

Monday, January 24, 2011

kereta hantu kt us

Trrr....trrrr... memang X-files giler la video ni.... aku ni pun terkincit beberapa kali melihatkan video ni.... video ni menunjukkan bagaimana polis mengejar kereta yang bawak membabi buta, kemudian dia melepasi pagar besi dan terus hilang.....

Aku ingat Jangan Pandang Belakang je yang seram... Jangan Pandang Depan lagi ler sereemmm...

lynn


hahaha,,,lyn tuk release tension


mh

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

bdn~

bdan da oke ckt da...
nk g exercise la cmne..
kah2~

Sunday, January 23, 2011

simpton..

bdn mulai pns..n mle lenguh2~

sakit~

ptt la mlm smlm aq sik bersin time col...
rupanya ade serangan bakteria dlm bdn aq ne..celaka pnya bakteria n sekutu dengannya..berani kau ceroboh bdn aq...xpe2...white blood cell aq akn lwn ko sume..kah2~
so pg ne...tekak aq rse skit...pns rsenya...mcm nk dmm..mkn la satu panadol jeq..
huhuh...bler nk tln air liuk jew..pew rse sengsara kt tekak ne..
hope korang dpt doakan aq cpt smbuh yer...

10 minutes by Ahmed Imamovic - BEST SHORT FILM IN EUROPE


phmkn n renungkn


beauty of math

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Brilliant, isn't it? And look at this symmetry:
1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111=123456789 87654321

Now, take a look at this... 101% From a strictly mathematical viewpoint: What Equals 100%? What does it mean to give MORE than 100%? Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? We have all been in situations where someone wants you to GIVE OVER 100%. How about ACHIEVING 101%? What equals 100% in life? Here's a little mathematical formula that might help answer these questions:

If: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Is represented as: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

If: H-A-R-D-W-O- R- K 8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

And: K-N-O-W-L-E- D-G-E 11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

But: A-T-T-I-T-U- D-E 1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

THEN, look how far the love of God will take you:

L-O-V-E-O-F- G-O-D 12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

Therefore, one can conclude with mathematical certainty that: While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will get you there, It's the Love of God that will put you over the top! SUBHANALLAH.................... Sesungguhnya tiada suatu pun yang kebetulan, hatta sehelai daun yang berguguran..melainkan semuanya dalam pengetahuan Allah... "Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka. (QS. 3:191)

Andai Malaysia diserang seperti negara Islam y lain

Apabila negara-negara Islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir….. kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini..” Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai….” Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kiter?

MALAYSIA DISERANG ???
untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa.
(Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)

AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas.. ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia …lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia …

AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menenyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan.

Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hibullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah.

Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan , Iraq dan Lubnan.

Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita… YB Wakil Rakyat… Parlimen dan ADUN… Tauke-tauke Cina yang kaya… semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara.

Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya. Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab… Khalifah Ali Abi Thalib… Khalifah Khalid Al-Walid… Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi… yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.

SAAT Peperangan bermula….

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom…melancar peluru berpandu… membedil…menembak Rakyat Malaysia…mereka membunuh Orang tua… perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita…sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!!
AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih berganti…..

Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang….datang lagi pesawat musuh silih berganti….
Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO… diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO yang sentiasa melalui ruang udaranya… menghujani bom-bom dan roket…kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.

Anda di berada di Kedah….Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Utara…tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda… menentang pintu rumah anda….anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah…

Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda…sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia …muncung senapang ditujukan di kepala anda…
Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006…diajukan muncung senapang…

DAMMMMMM…anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu…
Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak.. anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…..

Anda menangis ketakutan….

Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa menaiki trak…untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati….tetapi umur anda masih panjang….anda masih hidup…anda merangkak menuju ke hutan berhampiran disebuah bukit untuk menyembunyikan diri….

Anda mengalirkan air mata… INGAT AKAN ALLAH….

Ujian peperangan berlaku didepan mata anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan.

Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut menghilangkan diri. Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini….
Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata…
Anak kecil ditembak didepan mata…
Isteri dirampas untuk diperkosa…. didepan mata!!!!
kawan-kawan…sahabat taulan… ramai yang terkorban..
dan tidak kurang juga yang cedera parahh..

Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar. Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri…mereka tidak bernasib baik seperti anda…

Diatas bukit itu juga…anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk membunuh dan menembak saki-baki orang melayu Islam yang masih selamat… mengerledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda, Hizbullah atau Jemaah Islamiah… tetapi umat Islam lain yang jadi mangsa…
Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda tersua dengan Tentera bersekutu nanti….

Apa yang anda Harapkan pada masa itu????

Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali…
BANTUAN ALLAH….
BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH…


ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA … ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAINNNNNN…..BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI……

Tetapi tunggu punya tunggu…. bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba…

ANDA TERDENGAR UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANG LAIN menyatakan:

“Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang Malaysia ” (Presiden Burkina Faso, Pengerusi OIC yang baru)

“Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas tamat perang nanti…setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu”(Presiden NAM )

“Alhamdulillah… Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan negara Malaysia yang dilanda peperangan…Kita semua patut bersyukur… kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni”, Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai. (Pemimpin Malaysia selalu sebut camni)

“Tak apa… selepas peperangan tamat… Kami akan menghantar para pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia ” Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand )

“Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk Islam Malaysia yang dilanda peperangan” Pemimpin Arab Saudi)..bagi komen dan pendapat…

APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??

fikir-fikirkan….

Saturday, January 22, 2011

22 january

hary ne adlh tarikh ulang tahun kelahiran kawanku iaitu Herul Azemi bin Md.Arshad.
dia kwn aku sejak dr fom 1 lg..aku ngn dia rapt la gk walupon dia 2 agk renyah sdkt.
sehingga la tertubuhya kumpulan mcci..hehe..so..terima kasih kpd si dia krna blnja kami mkn td..
...aku jgk dapt kek secret resepi..xgase lgik..lx lm peti ais lu..hhuuhu..setiap seorang dpt satu..
aku dpt kek ape tah...xtw la pulek..kih2...hope..kwn aku Herul gmbira pd ary ulang thun kelahirannya...xtw lak birthday aq cmner t..sedey kew gmbira...peace~


Memutuskan silaturahim , satu dosa besar

Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Sesiapa yang ingin diluaskan rezekinya, dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia memanjangkan silaturrahim”
Riwayat al-bukhari


) Silaturahim bermaksud menyambungkan tali persaudaraan atau kasih sayang, mengeratkan kembali rasa kecintaan serta menjaga keutuhan persaudaraan yang telah terbina terhadap saudara, kerabat, teman dan sebagainya.
ii) Membina dan mengeratkan silaturahim adalah merupakan satu tugas dan tuntutan yang wajib di sisi Islam di mana Rasulullah s.a.w amat membenci golongan yang suka memutuskan hubungan persaudaraan sesama manusia sebagaimana sabda baginda yang maksudnya:” Tidak halal bagi seorang muslim menjauhi (memutuskan) hubungan dengan saudaranya melebihi tiga hari.”
iii) Mewujudkan silaturrahim bukan sekadar membawa maksud menyambung kembali ikatan persaudaraan yang telah retak atau memulihkan semula ketegangan dalam perhubungan malah ia membawa erti yang lebih luas lagi iaitu membina kemesraan dan keakraban dengan sesiapa sahaja menerusi sifat saling membantu, bertolak ansur dan sebagainya.
iv) Biasanya punca permasalahan dan gejala keretakan persaudaraan didahului dengan pertengkaran dan saling menjauhkan diri. Maka adalah menjadi kewajipan bagi seorang muslim yang lain mengajak saudaranya yang bertelagah itu ke jalan perdamaian sama ada dengan cara mendatangi, menyapa atau memberi salam serta diikuti dengan ucapan meminta maaf.
v) Seseorang yang sedang berada dalam suasana tegang (perselisihan faham) hendaklah membanyakkan sabar dan bersikap terbuka serta mengalah untuk meminta maaf atau memaafkan orang lain. Jangan bersikap sombong dan angkuh serta menganggap diri sentiasa benar atau betul kerana inilah punca terjadinya keretakan hubungan yang berterusan. Sesungguhnya dosa sesama insan hanya boleh dimaafkan oleh manusia itu sendiri dan bukanlah boleh diampunkan oleh Allah S.W.T.

Tuesday, January 18, 2011

birthday cgu

18.1.2011 adlah ulang thun kelahiran ustazah wan noor mishkat yang ke 39..
smlm.aq, herul dan shah berpakat tuk membelikan sebuah adiah..xde la mahal..
juz tuk knangan birthday...

hmm...ary ne,aq n the geng sangup bgun awl..tuk pg ke sekolah tuk jmpe ustazah..
sbb ustazah ne bek gak ah ngn kitaowang,,,selalu bg motivated kt ktaowg..
lebey2 lg time exam...aq gerak ah ke skola lm kul 9...aq swuh dak2 ne tgu aq kt bustop
kt blkg skul 2...hehehe

pas2,,,gerak r masuk..
mle2 malu gk nk masuk skol jmpe cgu..
hehe,,
nseb bek ternmpk ustazah bler dia nk msuk bilik guru..
taya r nk crik..hehe
saje nk wt surprise dtg skul...
haaha,,nk bling telur..

pas2..ajk r ustazah borak2 kt cendawan kt skol 2...
1 jam rsenya borak..
pas2..kitaowg wish la kt dia...n nyanyikn lagu ckly,,
rakam plk tuh..sore r xsdp,,,hahahha,,

harap ustazah panjang umo..n dimurahkan rezeki,,amin~


Sunday, January 16, 2011

aty~

aty kmbali tenang~
xske bermusuhan~
bialah org xske kte~
salkn kta xbnci org len~
tol x?huhu~

~peace~

Sunday, January 9, 2011

fakta:portugis x menawan negeri utara

Sejarah benar kenapa Portugis tidak menawan negeri2 di sebelah Utara semenanjung

Mengapa Utara Tak Ditawan Portugis (Fakta sejarah)

Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.

Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini.....

1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja Portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara kitika itu) dan juga laluan penting perdagangan timur barat.

Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 biji kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera.

1509: Portugis menhantar perisik ke Melaka untuk megetahui keadaan kekuatan pertahanan disana.

Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..

Akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa...

1512: Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pegeluaran tebu untuk gula rantau ini,...

Feb 1512:Alfonso menghantar perisik ke perlis, kedah dan pulau pinang untuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas FEB 1512, Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Al fonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah

Perisik 1.2.3: selamat pagi tuan (sambil bertabik)

Alfonso: selamat pagi

Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawan Perlis, Kedah dan Pulau Pinang

Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)

Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15000 bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinang yang mempunyai beribu ribu hang..

Perisik 3: Betul tu tuan...antaranya Hang sihat, Hang buat apa, Hang apa habaq, Hang lagu mana, Hang dok mana, Hang nak pi mana, Hang singgah dulu, bapak Hang, mak Hang, adik Hang, tok Hang macam macam lagi hang ada kat sana ..... Yang paling ngeri sekali seorang namanya Pungkok Hang dan Kepala Tokwan Hang....

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri......ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.

pendrive





















peribahasa generasi kini

>
>
> Kawan2 baca lah ni...
> mari belajar meh...hehe...
>
>
> Fresh from the oven, tak teragak-agak peribahasa
>
> Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
> Maknanya : Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.
>
> Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ketaik jugak dia
> hinggap.
> Maknanya : Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia
> gerenti start balik punyer.
>
> Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan
> Olimpik jua. :
> Maknanya : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak
> bagus.
>
> Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
> Maknanya : Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi
> Mat Salleh plak.....be proud of what you are.
>
> Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
> Maknanya : Ada orang kentotlah tu...
>
> Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
> Maknanya : Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang
> ygmuler-muler memfofularkan dia.
>
> Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
> Maknanya : Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check
> betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke.... kat tengah
> ke...tengah baring ke.
>
> Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
> Maknanya : Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak.....btol tak?
>
> Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
> Maknanya : Nasib malang yg tak agak-agak.
>
> Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
> Maknernyer: maknernyer... maknernyer.....maknernya..jgn nak
> tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerja!!!!!

nilai diri anda:jgn tgk jawapan dahulu

Cara ini sudah dicuba dan kebenarannya sudah terbukti. Pilihan anda menunjukkan keperibadian anda.
Anggap diri anda saat ini sedang memasuki sebuah rumah kecil di tepi sungai di tengah hutan tebal. Setelah Anda buka pintunya dan masuk, didalamnya terdapat:

7 tempat tidur kecil di sebelah kanan di sebelah kiri, terdapat meja makan yang dikelilingi 7 kerusi kecil. Di tengah-tengah meja terdapat sebuah bekas dengan 6 macam buah. Buah-buahan tersebut terdiri daripada:

a. epal
b. pisang
c. jeruk
d. mangga
e. rambutan
f. papaya

Buah manakah yang akan anda pilih?
Pilihan anda akan menunjukkan sifat-sifat peribadi anda! Berfikirlah dengan berhati-hati.

..............

.............



























.........
Ini dia jawapannya...

a. jika anda pilih epal: bererti Anda adalah orang yang suka makan epal
b. jika anda pilih pisang: bererti Anda adalah orang yang suka makan pisang
c. jika anda pilih jeruk: bererti Anda adalah orang yang suka makan jeruk
d. jika anda pilih mangga: bererti Anda adalah orang yang suka makan mangga
e. jika anda pilih rambutan: bererti Anda adalah orang yang suka makan rambutan
f. Jika anda pilih papaya: bererti Anda adalah orang yang suka makan papaya

aderke...hehehehheh......hehehee... tipah tertipu ..
hehehee..tak kan nak kena sorang pi le hantaq kat org lain.....hehehehe

Friday, January 7, 2011

senaman tuk ilangkn ngntuk

kalau dah stress atau mengantuk sangat kat opis / kelas
amik masa 7 minit untuk buat
senaman ringan ini..

ikut la arahan betul2...



ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..



tiru la macam ni...
untuk melegakan bahu dan leher..



wa..wa.. aaa



gerak kekanan kemudian ke kiri..



gerak ke kiri kemudian ke kanan



ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..



tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..



dah tu buat gerakan tangan dan badan...
buat macam happy aje..



kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...
buat macam takde masaalah...



buat secara aggresive pula...
jangan peduli apa orang lain kata..



hilangkan semua stress...



pusingkan kepala...



tengok muka kat cermin
sambil goyang2.. lawa tak...



akhir sekali
buat joget kucing...

kalau tak hilang juga
ambil bantal kecik gi tidur kat surau..

King Tutankhamun's from the Egyptian National-Museum



Mesir dedah wajah firaun Tutankhamun LUXOR: Mesir semalam buat kali pertama mendedahkan wajar sebenar mumia muda, firaun Tutankhamun kepada tatapan umum sejak kematiannya akibat penyakit misteri, lebih 3,000 tahun lalu. Tutankhamun yang mati pada usia 19 tahun, adalah firaun ke-12 yang memerintah selama 10 tahun. Mumianya dialihkan dari makam asalnya pada 1922 kepada keranda khas yang dikawal suhunya bagi membolehkan proses awetan berterusan. "Wajah sebenar firaun ini amat menakjubkan," kata pakar antikuiti terkenal Mesir, Zahi Hawass sambil menarik kain balutan yang mendedahkan bentuk muka seperti mayat rentung. "Ia penuh misteri, kecantikan tersendiri dan bentuk giginya menyamai dengan anggota keluarganya yang lain. Usaha meletakkan dalam keranda ini membolehkan firaun ini terus kekal seadanya." Tutankhamun yang dilantik sebagai firaun pada usia sembilan tahun, menjadi perhatian dunia selepas makam dan hartanya ditemui rakyat Britain, Howard Carter. Topeng wajahnya diperbuat daripada emas seberat 11 kilogram yang turut disaluti batu permata. Mumia itu terpaksa dibentuk semula wajahnya selepas Carter bertindak memotongnya kepada 18 bahagian bagi mendapatkan barangan kemas lain, kata Mustafa Wazery, Pengarah kawasan dikenali Valley of the Kings. "Apa yang anda lihat adalah wajah yang tampan," katanya kepada wakil media. "Beliau adalah seorang budak lelaki yang menarik dengan senyuman menawan." Setiap hari, beratus-ratus pelawat melihat makannya di kawasan Valley of the Kings, di tebing barat Sungai Nil. Luxor ? bandar di selatan Mesir. Kehadiran pengunjung ini membawa bersama bakteria, kelembapan dan bahan pencemar lain. "Berikutan itu, mumia berkenaan mungkin menjadi debu akibat peningkatan tahap kelembapan," kata Hawass yang juga Pengerusi Majlis Antikuiti Mesir. ? AFP