BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 14, 2011

Valentine day,,,14.2

Yeah!!! hari ini valentine`s day...tak sabar aku nak tunggu hari ini...sebut sahaja hari valentine`s day..mestilah korang akan berfikir bahawa hari ini adalah hari kekasih...seseorang tu akan memberi hadiah kepada kekasihnya seperti coklat..bunga..tapi yang aku tahu coklat.selalunya la ...arrrggh..tak kisah la bagi hadiah pape pon...

So hary ne aku nak g dating ngan makwe aku..syok2...biasa la zaman muda...kne nikmatinya...hahaha...nak jalan-jalan..pegang tangan..bagi hadiah...BEST BEB~!

oppss!! sorry...aku bukan macam tu k...tu adalah info2 tentang budak-budak remaja zaman sekarang..so..seiapa yang terasa tuh aku minta maaf..aku tahu..semakin ramai remaja yang sering menyambut hari kekasih ni...yang aku sedih..segelintir umat islam juga ada yang menyambut hari kekasih ni..aku tak tahu la apa motif diorang sambut hari kekasih ni..mungkin terikut-ikut dengan budaya barat or terpengaruh dengan kawan-kawan yang menyambutnya.kalau sayangkan seseorang..tak payahlah sayang sesorang pada hari kekasih ini..bila hari kekasih je sayang betol..hari lain??hampeh..seperti mengagungkan hari kekasih ini
biasalah..anak muda macam aku sekarang ni...suka mencuba sesuatu yang baru..tak hairan la kalo orang muda lebih ramai menyambutnya berbanding yang sudah berusia...sebenarnya aku tak ingat pon 14.2 tuh hari apa.. tak ada pon dalam kamus hidup aku tentang hari tuh..yang aku ingt birthday aku..12.2..haha..mungkin aura birthday aku tuh kot yang mmbuatkan aku tak teringt langsung 14.2 tuh ..huhu..aku teringt 14.2 tuh pon tonton tv or kat internet...baru la aku ingt hari kekasih ni..

lagipun...hari kekasih ni...ada peristiwanya...kenapa ada hari kekasih??...serupa juga dengan hari raya Aidil Adha.kenapa ada hari Raya Aidil Adha..? sebb tuk mengingati peristiwa Nabi Ibrahim mengorbankan anaknya Nabi Ismail..
peristiwa hari kekasih pula adalah tuk memperingati peristiwa umat islam dikalahkan dalam peperangan...rasanya la kot..sbb aku hanya ingat-ingat lupa jeq tentang sejarahnya...lagipun aku ni bukan pengkaji sejarah pon..kalo salah info tuh..tolong tunjukkan salah tu yer...info sejarah valentine tu pon aku fokus kan kat umat islam dikalahkan ..sebenarnya panjang lagi ceritanya..kepada korang yang nak tahu cerita tuh..pergilah search googel sana..comfirm dapat la tu t...
So..aku nak nasihat cikit kepada umat islam yang masih lagi hanyut dalam sambutan hari kekasih ini..aku nak korang kembali ke pangkal lengan..eh salah..ke pangkal jalan..saje jew tuh...tersasul pulek..aku harap korang jaga la nama baik agama kita ni..supaya tidak dipandang rendah oleh agama lain..jangan jadikan nasihat aku ne seperti baca msuk ikut mata kanan kuar ikut mata kiri..sbb korang bkn dgr pon cme baca jeq.haha..k ckup tuk merepek hari ni..rosak peribahasa.hahaa.buang yang keruh..ambil yang jernih....(biar idung xmancung jgn gigi mancung) sekian

7 comments:

miss hunnybunny said...

hurm..betul betull..takyah le nak sambut hari kekasih ni..buang masa,buang duit,buang tenaga and just dapat dose je..

anyway..happy birthday..dah tua dah..hahaha...

dean said...

hhuhu..mceh2..btol tuh....jauhkn jeq la...

miss hunnybunny said...

betul3..

Al-Wardah said...

perbuatan ni dah lama patut dihindari...
dan dah lama diperkatakan tentang pengharamannya..tetapi,
kenapa baru sekarang nak sedar??
walau mcm manapn Alhamdulillah...akhirnya yg sepatutnya sedar dr awl tlhpn sedar...tp adakah mrk yg biasa menymbutnya sedar??? wallahu'alam

dean said...

hmm...seseorang tuh boleh sedar melalui hati,,kerana hatilah yang mengawal segala-galanya..dan boleh timbulnya hawa nafsu..semoga Allah s.w.t memberi hidayah kepada umat islam yang masih meraikan sambutan hari kekasih ini agar mereka dapat menghidarinya.

syerah ♥ said...

x de faedah nye semue nie . . yg bertambah hanye dose jeee ;)

dean said...

betol..tuh cak