BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 20, 2011

MIMPI KIAMAT.

Hye blogger sume..sihat?mstilah sihat kan?...kalau tak sihat..jangan lupa makan obat..

hari ini aku tidur mimpi ngeri...aku mimpi suasana hari kiamat...peh..goyang dah aku masa tuh..macam betol-betol kenyataan..seperti berlaku di depan mata aku..cuak giler beb..

p/s gmbar nih dalam movie 2012..tak tengok full lagi cter ne..haha


lagipun aku pernah mimpi suasana hari kiamat ni...dalam 2 3 kali macam tuh...
tapi aku sedar...bahawa mimpi ni adalah permainan tidur.....mengikut pembacaan aku sebelum ni..
mimpi ada kategorinya...mimpi daripada syaitan..mimpi akan menjadi kebenaran...mimpi penunjuk..mimpi untuk memberi peringatan..

aku tak tahu..mimpi aku tu kategori yang mana..mungkin mimpi untuk memberi peringatan..
lagipon..dunia ni sudah tua dan goyah..banyak bencana semulajadi telah berlaku.malah,tanda-tanda kiamat kecil banyak sudah keluar.tapi kita tak tahu bila tarikh berlakunya kiamat besar ini..sedangkan Nabi Muhammad dan Para Malaikat pon tidak tahu tarikh sebenar berlakunya kiamat besar.hanya Allah S.W.T sahaja yang lebih mengetahuinya..


Malah ada mengatakan bahawa kiamat akan terjadi pada 21 Disember 2012..sangat dekat dengan tahun kita sekarang iaitu 2011..mean tahun depan...ramalan tarikh kiamat ini adlah mengikut ramalan kalendar Kaum Mayan...sesungguhnya Allah lebih mengetahui tarikh sebenar...

part scne dalam mimpi aku..ceh..macam dalam movie pulak

1. bumi banjir...aku naik moto redah...
2. sampai rumah...bumi makin huru hara,,,
3.ribut kencang..mendung-mendung gitu..
4.duduk dalam rumah ketakutan..
5 keluar kejap..tengok langit..
6.nampak bulan...
7.tetiba bulan keluar cahaya dan tak keluo cahaya...seperti masa cepat berlalu..
8.tarikh 2 disember..tahun tak dapat dikenal pasti,,
9.langit tiba-tiba menjadi kuning,,,ada kepulan asap di langit...bewarna kuning keemasan..
10. matahari tak nampak..
11..tetiba...aku terangkat naik ke udara,,macam ada medan magnet menarik aku..
12.semua benda-benda terangkt ke udara,,
13.mak aku pegang aku..tarik aku...dapat masuk dalam rumah.(berfikir cukup ke amalan aku nih nak bawa ke akhirat)
14.orang-orang kat luo ditarik ke atas,,berterbangan gitu..
15.rumah pon macam da nak tercabut...akak-akak aku gaduh..
16. cakap macam nih..."keadaan macam nih pon nak gaduh.."
17.terbukak mata...fuh...mimpi!

menarik tak??haha..biasa r tuh...mimpi..msti ade mcam tak logik..walaupapon..memang ngeri la keadaan tuh...tapi sebelum nih..mimpi kiamat aku lagi ngeri kot..


so..aku search la kt google tafsir mimpi aku tuh...
  1. Mimpi mengalami hari kiamat : Akan terlepas dari mara bahaya dan akan mendapat sukacita.
  2. Mimpi naik ke udara : Akan mendapat kesenangan dan rejekinya bertambah.

p/s : ini adalah sekadar mimpi aku..tak ada kena mengena antara hidup dan mati.dengan tafsir mimpi tuh..betol ataupon tak..wallah ualam..






6 comments:

Al-Wardah said...

Mimpi hanya mainan tdo...tp apapn pasti ada cerita disbaliknya..bacalah "Allahumakhlufni khairan minhu".Mudah2an jika yg akn brlaku prkara yg x baik..Allah akan gntikn dgn yg lbh bek...bkn stkt mmpi buruk ttapi jika brhdpn dgn prkara yg burukpn bacalah ia.wallhu'alam

dean said...

hmmm.betol-betol...terima kasih..bagi ayat tuh...hehehe

Al-Wardah said...

sama2...sebar2kn...smga sama2 mndpt manafaat

dean said...

Insyaa Allah

Blog Zombie said...

Obat Tradisional Jelly Gamat
Obat Gondok
Obat ASI tersumbat
Obat Infeksi Gusi
Obat Alternatif TBC Anak

aini eyra said...

Macam sama mimpi kita. Baru mimpi tadi 30/12/15. Takut sangat