BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 16, 2012

pengalaman dan kejadian

Aslkm..w.b.t dan salan satu Blogger...hari nie aku ada kat muo lah..hahaha...seminggu naik kuliah da de kt rumah...home sick yang teramat la katakan..padahal sebelum nie 2 bulan cuti..

pengalaman ni biasa2 je..kalo org dgr n bc..tp penglaman nie melibatkan keselamatan..sbb aku dan kawan aku balik malam dari Kuala Pilah ke Muar Johor dgn menunggang motosikal...jaraknya dalam 108 km lah..kitaorg bkn nya lalu highway...tp lalu jalan kampung..boleh dikatakan kitaorg lalu kwsn felda...xde lampu jalan..hanya berpandukan lampu motosikal..

aku dan kawan aku gerak dalam pukul 10 malam camtuh lah..macam2 kita jumpa...jumpa pocong la..pontianak..mcm2..k tipu

biasa la lalu kawasan hutan kan..mula2 jumpa anjing liar..kat tengah2 jalan...lagi sikit nak kene langgar...risau gk acident kt tgh2 hutan dah r xde lampu..

then kitaorg ckt lg nak lggr biawak kot...ttbe binatang tuh lintas..nseb bek..tak lggr..beso la gk..aku nmpk cm biawak..tp kawan aku kata dia nampk cm musang,..

bawak punya bwak..jumpa r spesis x bpe nk comel cgt...jumpa babi hutan...sekor2 lintas jlan...ingtkn da xde
nk lintas..pe lg kwn aku press r minyak kuat2...ttbe kuar lg babi hutan tuh..aku dapat rasakan yang babi tuh akan  berlanggar ngn moto..tp xkene...tak memasal moto kne samak t..

kalo berkenaan cuaca plk...situasi nya agk sejuk...embun tebal...rasa cam dalam econ...

n then..sampai jugak Muar..sampai lm kul 12..2 jam duk atas moto..sampai kebas bontot...

yang kat atas ni pengalaman aku...

bawah ni plak aku cerita kejadian

pernah tengok acident depan mata..x? maksud aku accident berlaku depan2 mata...cmner kne langgar la..kiranya saksi la macam mana kejadian itu berlaku..aku cukup bertuah dapat tengok depan2 mata aku accident tuh berlaku...cmni r ceritanya..kejadian ni berlaku pada malam jumaat..boleh dikatakan dalam 4 orang accident dalam 1 hari ..boleh dikatakan semua yang accident adalah budak DPIM..budak kos aku

n aku nak cerita kejadian accident yang aku sendiri nmpk cmner kejadian itu berlaku..lepas kitaorg makan2 kat green cafe..macam biasa r balik kan...tp budak2 ni boleh pula main bola keranjag kat tengah2 jalan..bola da r lembik...main sepak2 je r...pastu time satu ketika ...kwan aku boleh pula sepak kuat2 bola tu..time tuh dia tgh col...aku xthan r bola dia tuh...sbb aku tunduk..pe lagi...bola tuh terus bergolek2 kat tengah jalan..kawan aku xsempat nk kejar sebb bola tuh pergi jauh.

n malangnya de kereta dr atas bukit nk turun.aku pon da mula riso blh accident cmni..golek n golek bola tuh terus kne langgar ngn kereta..terus masuk bawah kereta..dalam pada masa yang sama...de moto sedang cucuk angin belakang kereta tuh..kereta tuh terus break emergency..terus dak yang bawa moto tu langgr belakang kereta..teruk r gk. bhgin dpn moto ..budaknya...xde pape cgt..lutut je cedera...dak yg accident tuh  budak dpim jugak..nseb bek yang bwk kereta ngn moto tuh mg sama kos..sama part..xde r kecoh cgt

tuan punya keta tuh ckp r..sape punya bola nie..kitaorg diam je..padahal...paham2 je la..dia ingtkan dak2 kt tmpt riadah sana yang baling bola  kt tgh jln...

so kessokkan nya boleh r dikatakan kecoh gk accident tuh..smpai de budak kata..cmni..
eh semalam ko thu x de accident..hah? xtw la kt mana? ala kat depan susur gajah..yeke? cmner boleh accident..? nth la...aku dgr bola ttbe jatuh dari langit ..yeke?  padahal thu apa sebaliknya gn bola jatuh dari langit tuh..

k tuh je r nk cter..pjg2 pon bkn korang baca pon..
aslkm

2 comments:

mh said...

aty2 n jgn lupa baca doa, spya prjlnan di dlm lindungan Allah ;)

dean said...

sbb bc doa la..x accident