BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 4, 2011

temubual dengan pakcik poyo tentang kambingnyer



Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa
soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap
hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap
hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap
tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg
hitam,
padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama....

DAH..DAH..KORANG PUN SAMOO..

ASYIK MENGULAR JEEE KAT DEPAN KOMPUTER..

6 comments:

sahirahmusa said...
This comment has been removed by the author.
sahirahmusa said...

ponat jer baco taw :)) mybe yg putih, pkcik tu lg syg..(pndai2 je meneka)

jia said...

poyo tol la pakcik ni..

nelly said...

haha ..sabor je la ..pkcik tu poyo ~~

| cik azeya | said...

eh sape name pakcik ni. nak berkenalan. hahaha. :P

dean said...

sahirah : hahaa..btol tuh..memandai jeq

jia : mmg poyo

nelly : mmg poyo

cik azeya : miang tol azeya nih