BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 9, 2011

peribahasa generasi kini

>
>
> Kawan2 baca lah ni...
> mari belajar meh...hehe...
>
>
> Fresh from the oven, tak teragak-agak peribahasa
>
> Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
> Maknanya : Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.
>
> Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ketaik jugak dia
> hinggap.
> Maknanya : Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia
> gerenti start balik punyer.
>
> Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan
> Olimpik jua. :
> Maknanya : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak
> bagus.
>
> Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
> Maknanya : Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi
> Mat Salleh plak.....be proud of what you are.
>
> Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
> Maknanya : Ada orang kentotlah tu...
>
> Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
> Maknanya : Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang
> ygmuler-muler memfofularkan dia.
>
> Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
> Maknanya : Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check
> betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke.... kat tengah
> ke...tengah baring ke.
>
> Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
> Maknanya : Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak.....btol tak?
>
> Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
> Maknanya : Nasib malang yg tak agak-agak.
>
> Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
> Maknernyer: maknernyer... maknernyer.....maknernya..jgn nak
> tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerja!!!!!

No comments: